Sukces naszych uczniów w Eliminacjach strefowych Mistrzostw Polski Szkół Rolniczych w Przeciąganiu Liny

16 września 2021roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w eliminacjach strefowych Mistrzostw Polski Szkół Rolniczych w Przeciąganiu Liny, pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorza Pudy. Rywalizacja przebiegała w trzech kategoriach: męskiej, żeńskiej i mieszanej… Po bardzo trudnej, zaciętej walce drużyna męska ZSCKR w Zduńskiej Dąbrowie zajęła zaszczytne II miejsce, dzięki czemu zakwalifikowała się do finału Mistrzostw Polski, który odbędzie  się 8 października 2021roku w Sokołowie Podlaskim.

Życzymy powodzenia!

ODWIEDZILIŚMY PRZYTULISKO DLA ZWIERZĄT W GŁOWNIE

Klasa III TWB 4l z ZSCKR w Zduńskiej Dąbrowie, to uczniowie, którzy bardzo lubią zwierzęta i chętnie im pomagają. Młodzież zebrała pieniążki i zakupiła karmę dla zwierząt oraz smycze. We wtorek ( 14.09.2021r.) część grupy zawiozła podarki do Przytuliska dla zwierząt w Głownie. Uczniowie pomagali w opiece nad psami i kotami. Wyprowadzali na spacery czworonogi, ale również z ochotą sprzątali boksy w kociarni.

„…Czynienie dobra może przejawiać się w różny sposób. Nie ogranicza Cię wiek, odległość, konkretne godziny. Nic nie jest przeszkodą aby pomagać…” czytamy na stronie Przytuliska. Połowa naszej klasy miała możliwość niesienia pomocy. Pozostali uczniowie z grupy umówili się na kolejny miesiąc. Może chcecie do nas dołączyć?

Centralna inauguracja Roku Szkolnego 2021/2022 szkół prowadzonych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Dziś w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Studzieńcu odbyły się oficjalne obchody inauguracji roku szkolnego 2021/2022 szkół rolniczych prowadzonych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Podczas dzisiejszej uroczystości minister Grzegorz Puda podkreślił, że rolnictwu potrzebni są fachowcy. Resort rolnictwa stawia na edukację nierozerwalnie związaną z praktyką zawodową, przygotowującą młodzież do aktywnego życia zawodowego, ale też do życia społecznego i politycznego.

Naszą szkołę reprezentował dyrektor Pan Stanisław Kosmowski oraz uczniowie pocztu sztandarowego wraz z opiekunem Panią Sylwią Jabłońską.

KACPER MALINOWSKI WŚRÓD NAJLEPSZYCH FINALISTÓW OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU WIEDZY O PODATKACH

Dnia 7 września  2021 roku w auli Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach odbył się organizowany przez Śląski Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych wraz z Krajową Radą Doradców Podatkowych XI Ogólnopolski Finał Konkursu Wiedzy o Podatkach dla uczniów szkół średnich.

Nasz powiat reprezentował tylko jeden uczeń –  Kacper Malinowski z klasy IIIa Technikum kształcącego w zawodzie technik weterynarii. Kacper pomyślnie przeszedł pierwszy etap i tym samym zakwalifikował się do części ustnej. W tej części, do której zakwalifikowało się 27 finalistów,  każdy  musiał odpowiadać  na 3 wylosowane pytania.

Tematem przewodnim Konkursu była Ordynacja podatkowa, natomiast pytania dotyczyły również tematyki wszystkich podatków oraz Ustawy o doradztwie podatkowym wraz z rozporządzeniami.

Konkurs został wpisany na listę konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, dlatego zdobywcy 3 pierwszych miejsc w nagrodę mają możliwość studiowania na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Dla pierwszej piątki laureatów konkursu ufundowano nagrody finansowe z przeznaczeniem na cele edukacyjne. Pozostali finaliści otrzymali plecaki i torby na laptop. W trakcie Konkursu uczniowie mieli również możliwość wysłuchania wykładu na temat zagrożeń w sieci, spotkać się z sędzią i prokuratorem.

Kacper posiada szeroką wiedzę nie tylko na temat podatków, ale i swojego przyszłego zawodu. W przyszłości planuje studiować weterynarię lub medycynę. Wolne chwile spędza czytając książki o tematyce wojennej i obozowej.

Celem konkursu jest przede wszystkim budzenie i rozwijanie wśród uczniów zainteresowań problematyką zagadnień podatkowych oraz popularyzacja zawodu doradcy podatkowego.

Opiekunem merytorycznym Kacpra była Zofia Rosa – wicedyrektor szkoły, która uczy w szkole przedmiotów ekonomicznych i prowadzi Naukowe Koło Ekonomistów.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

 

 

Projekt „Mobilni na rynku pracy – Praktyki Europejskie”

 

 

 

 

 

 

 

Ruszył nowy projekt „Mobilni na rynku pracy – Praktyki Europejskie”

o numerze 2020-1-PLO1-KA102-080787

 realizowany przez Unię Europejską w ramach projektu Programu Erasmus+

Zakończyliśmy nabór uczestników na staż do nowego projektu „Mobilni na rynku pracy – Praktyki Europejskie” dla uczniów z Technikum kształcącego w zawodzie technik  architektury krajobrazu, technik rolnik i technik weterynarii.  Zaczynamy przygotowania do wyjazdu, który jest zaplanowany na 19.09 -2.10.2021 r.

Głównym celem projektu jest podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych (WKU) uczniów. Osiągnięcie tego celu będzie monitorowane, potwierdzone i udokumentowane przez instytucję przyjmującą wspartą w tym procesie opiekunami Szkoły.   Realizacja projektu będzie możliwa dzięki realizacji 60 godzin praktyk zawodowych w zagranicznych przedsiębiorstwach oraz w ramach zajęć przygotowawczych. Program praktyk uwzględnia nowe wytyczne ORE i jest zgodny z kierunkami kształcenia, których dotyczy projekt tj. technik architektury krajobrazu, technik weterynarii oraz technik rolnik. Program wynika z zidentyfikowanych potrzeb uczniów oraz pracodawców i pozwalał na osiągnięcie przydatnych kwalifikacji zawodowych lub wzmocnienie już posiadanych.

Ukończony  i zrealizowany został  projekt „Europejskie praktyki – droga do kariery” o numerze 2019-1-PL01-KA102-063464 w ramach projektu  realizowanego ze środków Unii Europejskiej na zasadach Programu Erasmus+, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna w sektorze:

w terminie 13.06 – 26.06.2021 r. na greckiej Riwierze Olimpijskiej, w urokliwym hotelu Golden Sun w Mesangali, uczniowie oprócz stażu, który był zrealizowany zgodnie z programem poznali kulturę i zwyczaje Grecji. Wrócili zadowoleni i opaleni.

Dalsze informacje z realizacji  nowego projektu ,,Mobilni na rynku pracy – Praktyki Europejskie” o numerze 2020-1-PLO1-KA102-080787 realizowanym przez Unię Europejską w ramach projektu Programu Erasmus+  będziemy umieszczać na bieżąco.

reklama praktyk

 

 

 

Instrukcja korzystania z Generatora Zdjęć do mLegitymacji

Wykonaj fotografię do mLegitymacji przy pomocy bezpłatnego kreatora!

Rozpoczęcie roku szkolnego to czas wyrabiania dokumentów legitymacyjnych dla uczniów. W związku z tym, że szkoła przystąpiła do programu mLegitymacja, uczniowie nie muszą nosić przy sobie papierowej legitymacji. Zamiast tego można posługiwać się elektronicznym dokumentem, który wyświetla się na ekranie smartfona. Zdjęcie do mLegitymacji można uzyskać przy pomocy Bezpłatnego Generatora. Mogą z niego skorzystać wszyscy uczniowie uczęszczający do szkoły biorącej udział w programie mLegitymacja.

Jesteś ciekaw, jak działa Bezpłatny Generator do zdjęć? Jest to nowoczesne narzędzie, które pozwala przygotować zdjęcia spełniające kryteria fotografii do mLegitymacji. Działanie kreatora jest oparte na sztucznej inteligencji, która automatycznie usuwa tło ze zdjęcia, a następnie zamienia je na białe. Oprócz tego, generator dobiera odpowiednią wagę oraz rozmiar fotografii.

Fotografia do mLegitymacji powinna spełnić kilka wymogów. Warto pamiętać o:

  • wzroku zwróconym na wprost (najlepiej patrzeć wprost do obiektywu),
  • równomiernym oświetleniu twarzy,
  • zamkniętych ustach,
  • równo ustawionej twarzy ‒ nie można jej przechylać na boki,
  • zdjęciu różnego rodzaju nakryć głowy.

Obsługa Bezpłatnego Kreatora do zdjęć nie wymaga posiadania specjalnych umiejętności, dlatego każdy z pewnością poradzi sobie z przygotowaniem zdjęcia do mLegitymacji. Co trzeba zrobić, by wykonać taką fotografię?

  1. Uruchom przeglądarkę internetową w swoim telefonie.
  2. Wejdź na stronę Bezpłatnego Kreatora do zdjęć poprzez link https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji.
  3. Wybierz fotografię ze swojego smartfona lub kliknij  przycisk “zrób zdjęcie” w celu wykonania nowego zdjęcia.
  4. Pobierz przygotowaną fotografię.
  5. Wykorzystaj ją do zdjęcia w Twojej mLegitymacji.

Wykonanie zdjęcia przy pomocy Bezpłatnego Kreatora jest znacznie łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej, bo nie musisz nawet wychodzić z domu! Cały proces przebiega bardzo sprawnie i nie trwa dłużej niż minutę!

Bezpłatny Generator zdjęć do mLegitymacji możesz znaleźć pod adresem:

https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji

DĄBROWIACY W HOŁDZIE ŻOŁNIERZOM WRZEŚNIA 1939 ROKU

Zgodnie z tradycją, na krótko przed oficjalną inauguracją nowego roku szkolnego w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jadwigi Dziubińskiej w Zduńskiej Dąbrowie, tamtejsi nauczyciele wraz z uczniami wzięli udział we mszy świętej celebrowanej przez księdza proboszcza Ireneusza Cieślaka. Uniesieni słowami otuchy, modlitwy i błogosławieństwa lokalnego duszpasterza uczestnicy sakralnej części wrześniowej uroczystości udali się na cmentarz parafialny, aby tutaj oddać hołd uczestnikom kampanii roku 1939. W asyście honorowej pocztu sztandarowego Zespołu Szkół ze Zduńskiej Dąbrowy jej dyrektor Stanisław Kosmowski wraz z wicedyrektor Zofią Rosą oraz kierownik Małgorzatą Nowik złożyli wiązankę kwiatów pod pomnikiem upamiętniającym żołnierzy polskich poległych w walkach z niemieckim agresorem. Podniosłą atmosferę popartą odśpiewaniem hymnu narodowego oraz modlitwą za dusze bohaterów dopełnili uczniowie naszej szkoły, którzy na grobach poległych zapalili znicze symbolizujące pamięć o Ich ofierze i oddaniu ojczyźnie.

 

 

 

 

ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2021/2022

1 września 2021 roku, w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jadwigi Dziubińskiej w Zduńskiej Dąbrowie cała społeczność szkolna rozpoczęła NOWY ROK SZKOLNY. Na uroczystości nie zabrakło również rodziców i absolwentów.

Inauguracja roku szkolnego 2021/2022 rozpoczęła się od odśpiewania hymnu państwowego oraz oddania czci ofiarom II wojny światowej. Następnie głos zabrał Dyrektor Szkoły – Pan Stanisław Kosmowski, który życzył nauczycielom, uczniom oraz pracownikom wytrwałości oraz sukcesów w nadchodzącym roku. W sposób szczególny powitał pierwszoklasistów, którzy rozpoczynają naukę w murach ZSCKR.

Po części oficjalnej młodzież udała się do klas na spotkanie z wychowawcami.

 

 

LISTY WYCHOWANKÓW PRZYJĘTYCH DO INERNATU

Lista wychowanków klasy I

 

Lp Nazwisko i Imię    
I TW  
1. Bedecka Kamila
2. Biczel Przemił
3. Czyżewska Julia
4. Filarski Olivier
5. Gryglewska Maja
6. Jagodzińska Roksana
7. Jankiewicz Jakub
8. Kalinowski Michał
9. Klepaczka Natalia
10. Kruk Amelia
11. Kupis Aleksander
12. Maciejewska Anna
13. Pieńkowska Dagmara
14. Potargowicz Izabela
15. Roróg Patryk
16. Świnoga Wiktoria
17. Tęgos Wiktoria
18. Wasiak Hanna
19. Wiertek Olga
20. Zygmunt Natalia (dziewczyna)
21. Żmijewska Aleksandra
                                                             I TR
22. Biernaciak Adam
23. Krysztofiak Kamil
24. Kucharski Miłosz
25.   ` Selder Marceli    (chłopiec)
26. Sierant Alicja
27. Szewczyk Hubert
28. Wieszczy Piotr
I TAK
29. Ozga Tomasz
30. Leśniewski Patryk
31. Stańczyk Justyna
I THK
32. Brzozowska Weronika
33. Czarnecka Helena
34. Gradowska Amelia
35. Grzelka Iga
36. Przepiura Karolina
37. Pasterska Oliwia
38. Rubaszewski Kamil
39. Suchecka Weronika

 

Lista wychowanków klasy II, III (5 l)

 

Lp Nazwisko i Imię    
III TR – 5 l
1. Białkowski Dominik
2. Cuper Kacper
3. Chmurski Jan
4. Gęsiarz Agata
5. Fabianowski Dawid
6. Jakubiak Dawid
7. Łopatka Dawid
8. Owsik Mateusz
9. Topolski Krzysztof
10. Zdzieszyński Jakub
II TR – 5l
11. Ciechomski Dawid
12. Dutkowski Kamil
13. Kamiński Mateusz
14. Kozłowski Jakub
15. Krukowski Maciej
16. Maciaszek Tomasz
17. Majchrzak Szymon
18. Rakowski Jakub
19. Staniaszek Stanisław
20. Sukiennik Wincenty
21. Szymański Robert
22. Trzmielak Patrycja
23. Wrzesiński Kacper
III TAK – 5 l
24. Borkowski Kacper
25. Dańczak Jan
26. Olszewska Sylwia
27. Szczepaniak Weronika
28. Szubka Krystian
29. Walendzik Emilia
II TAK – 5 l
30. Adamczyk Kacper
31. Dańczak Kornelia
32. Kalińska Patrycja
33. Kromulska Martyna
34. Targaszewska Amelia
35. Wilkowska Weronika
36. Witkowski Kacper
III aTW 5 l
37. Adamiak Julia
38. Andrzejewska Alicja
39. Bakalarz Weronika
40. Domińczak Katarzyna
41. Furman Mateusz
42. Fyk Zuzanna
43. Gorzałczyński Maciej
44. Hemka Julita
45. Kaczmarek Maja
46. Karlińska Aleksandra
47. Latosiewicz Oliwia
48. Łapińska Natalia
49. Melnyk Oliwia
50. Osińska Joanna
51. Pokorska Weronika
52. Szaga Barbara
53. Węgrzynowska Kinga
54. Zduńczyk Paulina
III b TW 5 l
55. Furtacz Julia Oliwia
56. Gęsiarz Natalia
57. Góźdź Laura
58. Kosianowska Patrycja
59. Langiewicz Wiktoria
60. Martofel Kamila
61. Masica Agnieszka
62. Pusta Aleksandra
63. Siekiera Mikołaj
64. Sikorska Roksana
65. Sobieski Kacper
66. Stępniewska Maria
67. Tuzikowska Małgorzata
68. Wiśniewska Oliwia
II a TW 5 l
69. Dąbrowska Maja
70. Gawryszczak Adrianna
71. Graczyk Klaudia
72. Granosik Julia
73. Guzik Ewa
74. Kozyrek Maja
75. Kubasiński Marcin
76. Kwaśniak Maria
77. Malowaniec Magdalena
78. Mikusek Julia
79. Rżanek Ewa
80. Sibielak Maria
II b TW 5 l
81. Chrzanowska Anita
82. Dałek Nikola
83. Koprowicza Kamila
84. Koźba Natalia
85. Kurkiewicz Kornelia
86. Leśkiewicz Michalina
87. Mikusek Zofia
88. Nykiel Wiktoria
89. Organiściak Malwina
90. Skrzypczyńska Joanna
91. Wesołowska Zuzanna

 

Lista wychowanków klasy III (4 l) – IV

 

Lp Nazwisko i Imię    
IV TW  
1. Adamczyk Patrycja
2. Dominiak Karolina
3. Flisowski Michał
4. Gaworska Weronika
5. Górecka Julia
6. Grobelska Weronika
7. Kamińska Katarzyna
8. Kochańska Marta
9. Kotynia Patrycja
10. Kowalczyk Kamila
11. Krysiak Wiktoria
12. Mokwińska Julia
13. Pietrzak Anna
14. Steckiewicz Klaudia
15. Szałkowski Dominik
16. Szymczak Przemysław
17. Wesołowska Patrycja
III a TW – 4 l
18. Ancerowicz Mateusz
19. Bień Amelia
20. Budna Agata
21. Jakubik Amelia
22. Janowska Martyna
23. Jóźwiak Adrianna
24. Kruk Szymon
25. Łukasiewicz Wiktoria
26. Malinowski Kacper
27. Marosek Aleksandra
28. Piekut Patrycja
29. Sabina Karolina
30. Siekiera Filip
31. Ściborowska Julia
32. Świderska Zofia
III b TW – 4 l
33. Cłapińska Wiktoria
34. Filipczak Michał
35. Grabarczyk Kinga
36. Gudej Zuzanna
37. Guzik Izabela
38. Jasińska Oktawia
39. Klocińska Julia
40. Paliga Zuzanna
41. Sabała Alicja
42. Tomczuk Katarzyna
43. Zegan Paulina Natalia
44. Zielińska Partycja
                     IV TR  
45. Gruźliński Daniel
46. Jaworowski Krystian
47. Stasiak Maciej
III TR – 4 l
48. Górski Mariusz
49. Jarecki Arkadiusz
50. Kaniewski Michał
51. Kmieć Julian
52. Kolasa Miłosz
53. Kowalski Norbert
54. Tondera Kacper
55. Wojciechowski Paweł
                           IV TAK  
56. Gęsiarz Martyna
57. Kowalczyk Kinga
58. Witkowska Marzena
59. Zarzycki Konrad
III TAK – 4 l
60. Grendecki Jakub
61. Kozłowska Martyna
62. Ryjak Zuzanna
63. Sowińska Natalia

 

Inauguracja roku szkolnego 2021/2022 w dniu 1 września (środa) 2021 roku

Msza Św. w Kościele Św. Jakuba w Zdunach – godz.9.00

Inauguracja roku szkolnego 2021/2022 (przed budynkiem szkoły ) – godz.10.30.

Spotkanie klas z wychowawcami – po inauguracji roku szkolnego.

Wychowankowie internatu na Mszę Świętą odprowadzani są przez wychowawców klasy. Nieuczestniczący we Mszy Świętej wychowankowie pozostają w szkole pod opieką wyznaczonych nauczycieli.

Jednocześnie informujemy, że do szkoły przychodzą tylko uczniowie zdrowi, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych.

Uczniowie na terenie szkoły i w budynku szkolnym, przebywają w maseczkach (z wyjątkiem sal lekcyjnych).

Na pierwszym spotkaniu z wychowawcą, uczniowie zostaną zapoznani z procedurami, jakie będą obowiązywały od 1 września 2021 roku.

                                                                               Zofia Rosa

Wicedyrektor

 

Informacje dla wychowanków internatu

1, Wychowankowie klas pierwszych kwaterowani są 31.08.2021 r. (wtorek) po godz. 18.00 wg następującego harmonogramu:

  • 18.00 – 18.40 klasy I TW
  • 18.40 – 19.00 klasa I TR
  • 19.00 – 19.20 klasa I THK
  • 19.20 – 19.30 klasa TAK

2, Wychowankowie klas drugich kwaterowani są w dniu 31.08.2021 r (wtorek) po godz.19.30

  • 19.30 – 20.10 klasy II TW (a i b)
  • 20.10 – 20.30 klasy II TR
  • 20.30 – 20.45 klasy II TAK

Po inauguracji rok szkolnego 01.09.2020 r. (środa) kwaterowani są wychowankowie pozostałych klas wg harmonogramu:

  • 11.30 -12.30 klasy III TW – 4 l (a i b)
  • 12.30 – 13.30 klasy III TW – 5 l (a i b)
  • 13.30 – 14.00 klasy III TR/TAK 4- l
  • 14.00-15.00 klasy III TR/TAK -5 l.
  • 15.00-16.00 klasy IV TW, TR i TAK

3, Do internatu należy przywieźć:

  • kołdrę poduszkę, pościel, prześcieradło z gumką (90×200), ewentualnie niewielki koc oraz poduszeczkę
  • klapki pod prysznic, ręczniki,
  • przybory toaletowe (w zamykanym pojemniku lub kosmetyczce)
  • rzeczy osobiste (niezbędne!!!),
  • buty zmienne do szkoły oraz łapcie
  • przybory szkolne
  • środki do higieny (mydło w dozowniku, szampon, żel itp)
  • kubek, talerzyk, sztućce (w zamykanym pojemniku), płyn do mycia naczyń, ręczniki jednorazowe, worki na śmieci
  • czajnik (wraz z płytką ceramiczną może być płytka glazury)
  • maseczki (obowiązkowo!!!)

4. Do internatu przyjmowani są jedynie zdrowi uczniowie, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych.

5. W trakcie zakwaterowania rodzic każdego wychowanka zobowiązany jest, uzupełnić wymaganą dokumentację. Proszę zabrać nr konta.

6. Do internatu nie może przyjechać uczeń, jeżeli w jego domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji.

7. Wychowanek ma obowiązek zapoznać się z informacją o zachowaniu zasad bezpieczeństwa na terenie internatu podczas obowiązywania stanu epidemii i przestrzegać tych zasad.

8. Do internatu nie wolno przywozić zwierząt oraz maskotek.

9. Na terenie internatu znajdują się lodówki, w których żywność należy przechowywać w opisanych pojemnikach.

10. Koniecznie zabieramy ze sobą DOBRY HUMOR i OPTYMIZM.

Iwona Przytulska

Kierownik Internatu