SUKCES UCZNIA W KONKURSIE „INEKS DLA ROLNIKA”

To już V edycja Ogólnopolskiego Konkursu ”Indeks dla Rolnika” organizowana przez Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J. J. Śniadeckich w Bydgoszczy. Konkurs adresowany jest do uczniów szkół średnich o profilu rolniczym, a jego celem jest:

  • umożliwienie młodzieży zdobycie indeksów szkoły wyższej na kierunkach studiów powadzonych przez Wydział Rolnictwa i Biotechnologii oraz Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy,
  • rozwijanie wśród młodzieży zainteresowań rolnictwem oraz popularyzacja i pogłębianie wiedzy rolniczej, poza wiadomości i umiejętności zawodowe objęte programem nauczania w szkołach rolniczych,
  • ukazanie walorów środowiska wiejskiego jako miejsca pracy i życia na wsi,
  • umożliwienie trwałego łączenia wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi jako podstawowej zasady nauczania.

I etap przeprowadzony został w szkołach zgłoszonych do konkursu. ZSCKR w Zduńskiej Dąbrowie reprezentowali uczniowie z klasy III Technikum kształcącego w zawodzie technik rolnik:

  • Damian Olejniczak
  • Norbert Sieczkowski
  • Mateusz Witaszewski

II etap konkursu odbył się 6 grudnia 2018 roku w ZSCKR w Starym Brześciu, gdzie 60 uczestników pisało test składający się z 60 pytań. Obejmował on zagadnienia  z: anatomii i fizjologii zwierząt, paszoznawstwa i gospodarki paszowej, ras i typów użytkowych zwierząt gospodarskich, żywienia zwierząt gospodarskich, wymagań klimatyczno-glebowych roślin uprawnych, agrotechniki i zbioru i przechowywania plonów.

Po teście wyłoniono 20 zwycięzców, którzy zakwalifikowali się do ścisłego finału ogólnopolskiego konkursu.Wśród nich znalazł się uczeń naszej szkoły Mateusz Witaszewski, który będzie się starał o indeks na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczy im. J. J. Śniadeckich w Bydgoszczy.

W ostatnim, czyli III etapie konkursu „INDEKS DLA ROLNIKA” uczestnicy będą musieli przygotować 15-minutową prezentację multimedialną i odpowiedzieć na pytania komisji z przygotowanego tematu.